środa, 16 października 2013

Warmia i Mazury w brukselskim metrze

 
Bruksela, to miasto różnych osobliwości, jedną z nich jest to, że ktoś oblepił brukselskie metro płachtami promującymi Warmię i Mazury jako region turystyczny.
 
Niestety, murzyni z belgijskiego Konga i Marokańczycy (główni użytkownicy tego środka transportu) oraz brukselska klasa robotnicza (w tym Polacy z Siemiatycz i Białegostoku) wydają się zupełnie obojętni na te cuda...
 
Zresztą nawet jeśli by nie byli obojętni. Czy jest to nasza grupa docelowa? Czy widział ktoś takie płachty w Berlinie albo Hamburgu? Nie, bo to nie chodzi o grupę docelową, ale o to aby pokazać się i napisać w urzędniczych raportach, że kampania prowadzona była w "stolicy Europy". To , że jest to strzelanie na ślepo nikogo nie obchodzi.

Ponawiam więc wezwanie do urzędników o pokazanie mierzalnych wskaźników co dają regionowi takie kampanie!  Proszę o dane nt. wzrostu ruchu turystycznego będącego wynikiem, tego rodzaju zabaw. Jeśli cele nie są osiągane to autorzy kampanii niech poniosą konsekwencje! Nie ma uzasadnienia na wydawanie milionów złotych na tego rodzaju idiotyczne pomysły.
 
Jest jeszcze coś takiego jak kontekst kampanii - najlepiej promować produkty w miłym otoczeniu, czasem także z dodatkiem dobrego jedzenia. Brukselskie metro jest brudne i śmierdzące - z tuneli wychodzi się z absolutną odrazą do wszystkiego co tam się zobaczyło. Gwarantuje, że pasażerom Warmia i Mazury nie będzie się już nigdy kojarzyć z czystą wodą i powietrzem, ale z zaduchem, półmrokiem i tłokiem.
 
 
 
 
Potencjalni goście nie wydają się jakoś zauroczeni zdjęciem trzech drzew na tle wody.




5 komentarzy:

  1. Absurdem jest baner przy Novotelu: reklamowanie regionu w ktorym sie wasnie jest poprzez jego obrzygiwanie banerami reklamowymi.
    BTW: wlasnie jestesmy liderem jesli chodzi o te zmiany:
    http://www.gazetaprawna.pl/galerie/739421,duze-zdjecie,1,polska-bieda-w-czesci-regionow-jest-gorzej-pieniadze-z-unii-zostaly-zmarnowane.html
    W-M od 2008 r. wzrost ubostwa z ok. 9,5% do 13% czyli wlasciwie blisko 1/3 = dwa razy szybciej niz srednio w Polsce. To cala efektywnosc srodkow UE w WM.

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy użytkownik mnie ubiegł, a właśnie do tego chciałam się odnieść. Po co w stolicy Warmii i Mazur reklamować Warmię i Mazury? Rozumiem reklamę na Mazowszu, Kujawach i innych sąsiednich regionach, rozumiem Niemcy, Czechy itp. Ale Olsztyn? Z tego co pamiętam to takich reklam jest u nas kilka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię ten blog ale ten artykuł jest mocno naciągany. Robienie afery na siłę. Szkoda bo częstotliwość nowych artykułów bardzo niska a jak już jest to poziom treści odbiega znacznie od standardu tego bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu afery? Po prostu takie spostrzeżenie ad hoc
      A co do częstotliwości hmm, chęci opadły :) Poszukiwani nowi autorzy

      Usuń