tag:blogger.com,1999:blog-3560098592765366131.post8505809106838905787..comments2023-10-29T14:32:21.564+01:00Comments on Olsztyn okiem ekonomisty: Bohatersko walczymy z problemami, których inne miasta nie tworząjacOLhttp://www.blogger.com/profile/03910830545273545674noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-3560098592765366131.post-48778115889161354322012-04-24T21:26:54.102+02:002012-04-24T21:26:54.102+02:00Artyleryjska ma swoje uzasadnienie. Olsztyński rin...Artyleryjska ma swoje uzasadnienie. Olsztyński ring od dołu ma całkiem niezły przebieg. Niestety powyżej linii kolejowej bez możliwości budowy czegoś równoległego ale bardziej odsuniętego niż Artyleryjska. Tak więc pozostała Artyleryjska. To mogło całkiem działać. Ale niestety Grzymowicz wpadł na pomysł żeby poszerzać drogi do punktu centralnego. Czyli Partyzantów i Lubelską + poszerzanie Pieniężnego + Nowogrunwaldzka. To wprost zachęca do jazdy przez centrum. I zupełnie psuje pierwotne założenie. Skrzyżowanie Atr/1 Maja wcale nie żadna strefa śmierci. Przy obecnej szerokości 1 Maja/Partyzantów. Problem się pojawi przy ich poszerzeniu. <br />Ale jak widać katastrofizm autora dobrze się sprzedaję.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3560098592765366131.post-55499136308668771652012-03-28T12:47:09.801+02:002012-03-28T12:47:09.801+02:00Ok koncepcja ringu zostanie uwzględniona w naszych...Ok koncepcja ringu zostanie uwzględniona w naszych artykułach.<br />Ale o ringu mówią, a pająka budują - to jest różnicajacOLhttps://www.blogger.com/profile/03910830545273545674noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3560098592765366131.post-49441159626389439312012-03-28T12:46:30.514+02:002012-03-28T12:46:30.514+02:00Wcześniej. Ale Czesław nie był tak sprawnym budowl...Wcześniej. Ale Czesław nie był tak sprawnym budowlańcem w związku z tym nie zdążył zbyt wiele zepsuć:)jacOLhttps://www.blogger.com/profile/03910830545273545674noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3560098592765366131.post-34466925531819692122012-03-28T09:01:24.958+02:002012-03-28T09:01:24.958+02:00Po wczorajszym spotkaniu w ratuszu analizę i mapkę...Po wczorajszym spotkaniu w ratuszu analizę i mapkę proszę uzupełnić o "ring" delimitujący Śródmieście. Ciekawe jak wówczas będzie się to prezentować?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3560098592765366131.post-34638832556235107362012-03-27T18:02:36.427+02:002012-03-27T18:02:36.427+02:00koszmarny koszmar. A kiedy to wszystko się zaczęło...koszmarny koszmar. A kiedy to wszystko się zaczęło? Od Grzymka czy wcześniej?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3560098592765366131.post-35539027019042024142012-03-27T11:59:04.737+02:002012-03-27T11:59:04.737+02:00W Olsztynie taki proces rozcinania miasta magistra...W Olsztynie taki proces rozcinania miasta magistralami właśnie trwa. To miasto nie uczy się na cudzych błędach, ale chce być metropolią. A metropolia wiadomo, szerokie ulice, masy samochodów, to dopiero jest życie.jacOLhttps://www.blogger.com/profile/03910830545273545674noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3560098592765366131.post-41559906516318956102012-03-27T08:40:12.745+02:002012-03-27T08:40:12.745+02:00Układ gwiaździsty ulic miasta to pomysł z czasów, ...Układ gwiaździsty ulic miasta to pomysł z czasów, gdy na świecie nie było jeszcze samochodów. <br />To co napisałeś ekonomisto przeraża mnie, bo jeżdzę tymi ulicami codziennie. Ale ta wizja przyszłości i komunikacyjnej niewydolności miasta jest bardzo realna. I dlatego przeraża mnie tym bardziej.PhotoKrzysztofhttps://www.blogger.com/profile/13258230837773468790noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3560098592765366131.post-56927274159882877752012-03-26T20:50:19.453+02:002012-03-26T20:50:19.453+02:00Współczuję Olsztynianom planów przebudowy al. Piłs...Współczuję Olsztynianom planów przebudowy al. Piłsudskiego, <br />Gdańsk za PRL i w początku lat 90 (rozbudowa) zafundował sobie przedzielającą miasto ul Podwale Przedmiejskie (dawniej Al. Leningradzka), która spowodowała nieodwracalne rozcięcie Starego Miasta i degradację części zwanej Dolnym Miastem. Powstała ogromna arteria z przejściami podziemnymi,która stanowi barierę dla rozwoju pd. części Starego Miasta. Jeśli odwiedzacie Gdańsk to jest to ta droga która prowadzi do Śródmieścia i wjeżdżacie nią od Strony Olsztyna.<br /><br />Szkoda że decydenci chcą Wam coś takiego zafundowac, ale na Boga my to przerabialiśmy kilkadziesiąt lat temu.<br />Teraz po oddaniu obwodnicy Południowej, na którą będziecie wjeżdżac w Koszwałach jadąc do nas, ruch na Podwalu zmniejszy się ale problem urbanistyczny zostanie.<br /><br />http://pl.wikipedia.org/wiki/Podwale_Przedmiejskie<br /><br />pozdrawiam Olsztynian i współczujęMaciek Gdańsknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3560098592765366131.post-6105823382999666792012-03-26T13:58:38.373+02:002012-03-26T13:58:38.373+02:00Macromatic, czyta nas sporo urzędników, także kto ...Macromatic, czyta nas sporo urzędników, także kto wie:) Może twój pomysł im się spodobajacOLhttps://www.blogger.com/profile/03910830545273545674noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3560098592765366131.post-41866853559033495212012-03-26T12:33:08.904+02:002012-03-26T12:33:08.904+02:00Już przy obecnym układzie ulic można przy stosunko...Już przy obecnym układzie ulic można przy stosunkowo niewielkich kosztach realizować w Olsztynie ring śródmiejski. Pozwoliłem sobie załączyć szybki projekt:<br />http://img515.imageshack.us/img515/3428/ring3a.png<br /><br />Zaczynając zgodnie ze wskazówkami zegara:<br />Ulicy Partyzantów nie trzeba przerabiać na 2x2 gdyż ruch może odbywać się po obu stronach torowiska dzięki zastosowaniu ulic jednokierunkowych. Należałoby przedłużyć ulicę <br />Kolejową do Wojska Polskiego (370 m.) i wybudować wlot ulicy Kolejowej w Limanowskiego.<br />Ruchu po północnej nitce odbywałby się w kierunku W-E ze względu na łatwość włączenia się do ruchu przed Placem Bema.<br />Dalej ulicą Kętrzyńskiego, Dworcową, Piłsudskiego do budowanej ul. Obiegowej. Przejazd tunelem pod ul. Żołnierską, Obrońców Tobruku, Armii Krajowej, Schumana, Nowa Artyleryjska.<br /><br />Rozwiązanie to wymaga budowy niespełna 400 m. odcinka ulicy jednokierunkowej na Zatorzu.<br />W kwestii tranzytu to może on poruszać się po mieście jedynie po drogach wyznaczonych (w przypadku Olsztyna krajowych). Korytarze te zatwierdza wojewoda. Przy zachowaniu obecnego układu korytarzy dróg krajowych przez miasto nie grozi mu zalew TIRów na ulicach "ringu" poza ulicą Armii Krajowej i Kętrzyńskiego.<br />Ponadto rozwiązanie to w znaczący sposób jest w stanie odciążyć centrum miasta, a zwłaszcza okolicę Nowego Ratusza.Macromaticnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3560098592765366131.post-73757284900808385112012-03-26T12:21:45.146+02:002012-03-26T12:21:45.146+02:00I już w najbliższą środę przemianują na krajówki p...I już w najbliższą środę przemianują na krajówki parę tych odcinków:<br />"Uchwała w sprawie zmiany uchwały w sprawie pozbawienia odcinka al. Wojska Polskiego (od ul. Sybiraków do ul. Artyleryjskiej), ul. Artyleryjskiej, al. Roberta Schumana, odcinka al. Warszawskiej (od ul. Armii Krajowej do ul. Juliana Tuwima) kategorii dróg gminnych i Placu Ofiar Katastrofy Smoleńskiej kategorii drogi wojewódzkiej na obszarze miasta Olsztyn."<br />https://www.bip.olsztyn.eu/bip/index.php?t=200&id=282402karOLhttps://www.blogger.com/profile/09759579870163305897noreply@blogger.com